dinsdag 22 november 2011

Malletjes...;0)

Zo af en toe pak ik het boek van het V&A museum uit Londen er weer eens even bij..en geniet van de prachtige quilts die er in staan.....


Wat een prachtige tentoonstelling was dat toch..en een aantal quilts maakten behoorlijke indruk op mij..
Zo ook deze...


Alleen al de papiertjes van briefkaarten die er nog in zaten...;0)..maar ook zeker al die verschillende stofjes...

Nu wil het geval dat ik a.s donderdag naar de mallen dagen in Amsterdam ga ...en ik toch wel een voorbeeldje wou maken.....;0)
En laten we nou de mallen van dit patroon hebben ( drunkard's path )...dus is de keuze niet zo moeilijk....


Lekker aan de slag...en ohhh... wat is dit ook weer leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


en vooral de Hollandse sitsen...met... "gewone"stofjes.. vind ik erg mooi..;0)

en natuurlijk heb ik er weer een leuk doosje voor gevonden...;0)


en....zijn er een aantal blokjes klaar!!!...


Natuurlijk  ga ik er nog even mee door...en neem ik de blokjes die klaar zijn mee naar Amsterdam...
( er zijn nog meer voorbeelden van blokken die gemaakt zijn met andere malle..leuk leuk!!..)

Wie weet zie ik jullie daar ..dat zou wel erg gezellig zijn!!!

Fijne dag...

9 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Prachtig. Die ronde vormen zijn best lastig. Maak jij ze met de hand of machinaal. Ben benieuwd!

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie blokjes, zal wel heel gezellig worden donderdag.

Groetjes
Ines

Hubertine zei

Dat ziet er weer prachtig uit!!! Veel plezier in Amsterdam!!
Groetjes, Hubertine

Berna zei

Helaas, ik zal er niet zijn. Jammer.
Heb je gezien dat de Camelot ook in dat boek staat? Tenminste de basis. Zoekplaatje :)
Fijne dag

Guusje, zei

Dat ziet er geweldig mooi uit. Heel veel plezier bij de dagen in Adam helaas kan ik er niet bij zijn.

Nelleke zei

Hallo Gerda wat ben je toch een bezige bij mooie stofjes heb je ervoor.Veel plezier in Amsterdam jammer dat het voor mij zo ver weg is anders was ik graag van de party geweest.Groetjes Nelleke

betty prins zei

weet je, ik pak dat boek ook regelmatig, er staan een 'aantal' quilts in die ik zou willen maken (moet ik minstens 100 worden..). Die van het malletje is er ééntje van! Ik werk nu lekker hard aan Phebe en soms een blokje Sarah en de hexjes zijn al heel ver.....Mag ik dan aan iets nieuws beginnen???

Josephine zei

Ik heb dat boek er ook even bij gepakt en raad eens? Er stak een papiertje tussen, precies bij die quilt! Volgens mij heb ik het perfecte paneeltje voor je om er tussen te zetten......

ikke zelf zei

Wieke....met de hand...zo leuk!!..;0)

Ines...vast wel!!..;0)

Hubertine...Leuk hé...dank je wel..

Berna...ja King George III..blz.157 ben er al mee bezig!!..;0)

Guusje..jammer;0(

Nelleke...heerlijk al die stofjes en patronen...
jammer misschien de volgende keer..

Betty...ehhhh ik ook"*Ü*...JAAAAA!!!..;0)

Josephine...echt???...WHAAAAA