zaterdag 21 januari 2012

hexasterren..;0)

In een boek van het Openlucht Museum in Arnhem (quilt's een Nederlandse traditie) staat een quilt die is zo mooi!!!..( het staat ook in het boek van An Moonen)...
Sterren in een hexagon...losse sterren ..en daar tussen hexagonnen...
zoiets als dit...


ooit had ik al eens een beginnetje gemaakt...maar dat belande opgespeld op een doek ergens in een bakkie..;0)

maar ik heb ze herondekt!!!...;0)
een trommeltje gezocht...en huppakee...aan de slag..



 volgende week zijn er mallen dagen  dus wil ik graag wat sterretjes af om te laten zien....

want voor dit patroontje heb ik ontzettend handige mallen...( en je weet ik vind mallen zo fijn werken!!..)



en ook dit is weer een lekker afwisselend werkje...;0)

een paar sterretjes zijn klaar.....( die ik ooit had gemaakt zijn een slag groter deze vind ik mooier 10.5 cm incl naadje meet het hexagonnetje van punt naar punt....het sterretje 7cm)


en wat is het toch steeds weer een verrassend effect als het stofje is gebruikt...en ik kan nog een hele tijd doorgaan hoor...want ik heb nog wel wat lappies!!!...
( en er zijn ook weer snoeppies binnen..*Ü*..en...ehh...laat ik nou gaan werken vandaag..;0)..)

Fijne dag!!

18 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Daar ben jij toch ook wel een kei in Gerda om de stofjes steeds zo te leggen dat er iets moois uit komt, prachtig hoe je dat doet, enne.....werk ze vandaag he............hahahaha

yvonne zei

Jou stof keuze is geweldig!!!

Supergoof zei

Dit is echt geweldig LEUK!!!!!
:o)
Die zou ik ook wel willen maken,...
Fijne dag vandaag!

Heleni zei

Erg leuk Gerda. Dit zou zo maar weer een hype kunnen worden.

groet Heleni

katrien zei

OH,hele leuke sterren.

betty prins zei

Prachtige sterren Gerda, de combinatie van de stofjes is echt superleuk!
Ummm, ik heb ook een trommeltje boven, toevallig gister in gekeken, daar zitten ook kleine sterretjes in1 Toch maar eens beneden halen...

bep zei

Hoi Gerda laat ik nou toch ook die malletjes in een doosje hebben en ben er gisteren ook mee begonnen,hij heeft ooit in de ariadne gestaan en ik heb de plaatjes er nog van,heerlijk werkje, groetjes Bep

GRANNY'S HOUSE zei

Ze zijn prachtig !!!

Groetjes
Ines

christine zei

he dat is wat ik ben juist lapjes aan het sparen voor deze quiilt uit het boek van Ann Monen. in het bruin en blauw en en ee beetje roze.

christine

Berna zei

Ziet er mooi uitGerda. En dat er weer mooie lapjes binnen zijn, heb ik gisteren met eigen ogen kunnen zien.
Werkse en goed weekend.

Anoniem zei

Ohhhh Gerda wat mooi is dit weer. en wat ben je toch een bofkont om zo dicht bij die mooie stofjes te werken:).

Ik kom gauw weer kijken, alleen maar kijken, hmmmmm.

Groetjes Hermien

Elisabeth zei

Prachtige sterretjes..je bent echt een duizendpoot!! Groetjes Elisabeth

Wieke van Keulen zei

Enig en wat heb je mooie sterren gemaakt (ik zie dat de patronen ook erg mooi doorlopen in de sterren. Top hoor! En mallen zijn altijd handig.

Quibi zei

Wat een leuk patroon! Je zou er direct enthousiast aan beginnen!

ria vogelzang zei

Prachtig!!! Wat blijven die sterretjes toch geweldig mooi!!
Geniet ze!

MarianneD zei

Ze blijven leuk he!
Mooie stofjes heb je weer gebruikt Gerda!

Balsemien zei

Ha Gerda, leuk die hexagonnen en sterren gecombineerd. Prachtige stofjes gebruik je...

Guusje, zei

O wat ziet dit er mooi uit. En wat lijkt me dit ook leuk om te maken, ik denk dat ik die na de heleboel die ik aan het maken ben eens ga uitproberen en wie weet.....