zaterdag 16 juni 2012

Amsterdam...;0)

Vandaag ben ik gezellig met manlief  op stap geweest!!!...

Naar de open tuindagen in Amsterdam.....;0)


Het weer was prachtig..de treinen reden op tijd...plattegrond van Amsterdam in de tas...;0)



passepartout gekocht en daar gingen we...in het boekje stond een route van de tuinen die waren open gesteld....



en het was mooi en gezellig..ik heb wel wat foto's gemaakt..maar er waren steeds zoveel mensen dat ik de tuinen niet kon fotograveren zonder dat er iemand op stond...maar goed hier toch een paar kiekjes...



de tuin tafels waren gezellig opgefleurd met een bloemetje...

en een leuk vogelkastje in de boom...



prachtige rozen...en wat roken sommige toch heerlijk....



( tja het beeldje rechtsonder is dan weer wat minder...brr...


dit is bij de Herengracht 480...mooi hé!!!!



en dit is een plaatje uit de folder..... zonder mensen..;0))......(ehhh het was wel gezellig hoor... al die mensen.....maar voor de foto wat minder...*Ü*)...

en dan .....NATUURLIJK.....even bij Elsbeth langs geweest...die was druk aan het werk bij de nederlandsesitzen winkel....; 0))



en daar mijn bestelling opgehaald...;0))...het super handige lineaaltje van Josephine

het was een heerlijke dag..we hebben genoten ..ondanks dat we niet alles hebben gezien...( jeetje wat zijn die grachten lang zeg!!!)...

en nu....heerlijk door de foldertjes bladeren en na genieten..



...mocht je nog overwegen om te gaan... ..morgen is de laatste dag van de openstelling van de tuinen..het is zeker de moeite waard!!
Fijne avond....;0)

18 opmerkingen:

Elsbeth zei

Wat een verrassing, dat je ineens in de winkel was! Grapjas, stiekem niks zeggen!! Leuk hoor, jullie hadden een mooi dagje voor de tuinen! xx

marieta zei

Hee! Leuke plaatjes.
Maar…….waar was je?
Ik was er ook, ben er nog steeds eerlijk gezegd en morgen sjouwen we weer verder.
Lekker weertje hadden we erbij!
Ga nu zo lekker slapen, kan ik morgen weer fit en vrolijk de rest bekijken.

marieta zei

O jee, ik zit " op " de laptop van mijn dochter dit berichtje te typen onder haar naam.
Ik was het dus,
Groetjes, Joke

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een moet dat mooi geweest zijn en als toetje nog even langs DH&W

Groetjes
Ines

Marianne Gooren zei

Wow! Prachtig, kan me voorstellen dat je genoten hebt, Gerda! Zo'n tuintje verwacht je toch niet op Herengracht 480? En morgen (vandaag dus) lekker met de lappies in de weer?

Fijne zondag!

Marianne

bep zei

heerlijk Gerda met je man op stap. En heel orgineel,ik ga het bewaren voor volgend jaar,vandaag staan de kwekerijdagen van Bingerden in Angerloo op het progamma,ook zo heerlijknatuurs,gezellige zondag,Bep

Patricia zei

Hoi Gerda,

Dat zal zeker een leuke dag zijn geweest. Het lijkt me prachtig al die tuinen midden in Amsterdam. Lekker hoor zo met zijn tweetjes op stap.
Groetjes Patricia

quilting Jeannet zei

Ja, dat lijkt me een heerlijk uitje Gerda, ik lees er altijd over, heel bijzonder wat zich achter de voorgevels van de grachtenpanden af speelt. Je hebt overigens de groeten terug van je weet wel!

Phebe and Jane zei

Wat een leuk uitje. Dat staat al jaren op ons programma, maar op een of andere manier komt het er nooit van. Volgend jaar misschien..
Groetjes,
Marian

Rennie zei

Een geweldige tip. Die sla ik op in mijn boekje leuke uitjes. Prachtige foto's!

mieke zei

Mooie foto's en gelukkig mooi weer gehad, denk ik.

Lida zei

Gave dag dus en prachtige stadstuinen! Groetjes
Lida

Guusje, zei

O dat ziet er geweldig mooi uit, kun je zien hoe mooi onze hoofdstad wel is, mooie aankopen heb je gedaan het lineaaltje lijkt me ook mega handig.

sylvia zei

Oh, de open-tuinen-dag......hier droom ik al jaren van en nooit komt het er van......:(
ik zet het NU in mijn agenda dat ik volgend jaar eind mei even op ga letten!!!
Het ziet er allemaal zo prachtig uit en dat achter al die panden verstopt!!
Groetjes, Sylvia

Hester zei

Ja, dat zou je niet verwachten in zo'n drukke stad. Prachtige tuinen.

quiltlodge gerda zei

En allemaal verstopt achter de huizen! mooi hè. volgend jaar wil ik die kant ook weer op, zeker na het zien van jouw foto's.

Willy zei

Leuk Gerda, dat jullie die route samen hebben gedaan en net het goede weer voor zo'n wandeling.
Groetjes,

Corrieneeltje zei

Jij ook al naar Amsterdam Gerda en weer heel andere, en ook al zulke mooie foto's, dan Joke!
Prachtig vind ik dat boeket op tafel, feest in een vaas!