dinsdag 26 juni 2012

tekenen-plakken-knippen...;0)

het begin is er...van blok no twee van deze quilt....


de..Antique Wedding Sampler....

het is en blijft een schoonheid.....en steeds zie ik weer wat anders...een klein ruitje ergens tussen...een stofje die ik in mijn "hamsterkastje"heb....zoeken zoeken...JAAA...en die komt dan in het bakje met stofjes voor deze quilt....;0)

maar....op de een of andere manier kom ik niet aan het patchen van deze blokken...waarom niet???...geen idee...als ik met een blokje wil beginnen schiet mijn gedachte al naar het volgende blok..ga ik op strooptocht naar passende stofjes...en zo schiet ik heen en weer door deze quilt...zonder een steekje te naaien...;0)

MAAR....gisteren ben ik aan het tekenen geslagen..de patroontjes zitten nu geplakt!!!( freezerpaper)...;0)


lijntjes getekend....de blaadjes voor de applicatie ...



nou dat ging lekker...en toen hoorde ik een klein meisje geluidjes maken....Sofie was wakker!!!!

weer afgeleid.!!!..."0)..

de boel laten liggen en lekker met haar naar het park gewandeld...en de geitjes en kippen gevoerd...Heerlijk!!!

en wat met blok no2...die ligt nog net als gisteren getekend-geplakt en ongeknipt..;0)
maar wat heb ik weer een fijne dag gehad!!

en voor vandaag.....wens ik jullie ook een hele fijne dag!!!...0)

21 opmerkingen:

Hester zei

Geitjes en kippen voeren met je kleindochter is ook wel heel leuk. En die quilt die komt toch wel. De quilt is trouwens ook errug leuk.

Ineke Original zei

Echt prachtig! Dat zou ik ook wel willen.

Supergoof zei

De quilt, daar kun je altijd mee verder. die loopt niet weg.
Zo'n kleine uk, loopt eerdat je er erg in hebt, en het gaat zo snel.
Dus GENIET zoveel je kunt!
Fijne dag Oma Gerda!
;o)

Quilting Moesje zei

Oh ... wat een kleine stukjes heb je en ook al veel geplakt !
Deze manier heb ik nog niet gedaan ....
Begrijp dat het zoeken en kiezen van stofjes wel erg leuk is :o)

Veel plezier ook met de steekjes ;o)
een fijne dag ook !
Groetjes,
Simone

marianne zei

Van beiden kun je zo genieten!!!!Maar van Sophie toch iets meer,gelijk heb je :-))
Gr.Marianne

GRANNY'S HOUSE zei

Genieten van je kleindochter heeft voorrang, de quilt komt wel weer, hij is inderdaad prachtig om te zien.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Wat een beauty is dit ook weer zeg, ik kan mij indenken dat je hiervoor gevallen bent. Geniet van dit mooie werk en natuurlijk van je kleindochter.

Lida zei

Wordt heus wel wat, soms heb je gewoon een aanloopje nodig! Maar het begin is er en er zullen nog heel wat meer onderbrekingen komen (ook van die kleine schat!) voor jij kunt zeggen: Kijk een affo!
Genieten, groetjes
Lida

ria vogelzang zei

Wat een mooie quilt, maar zo'n lieve afleiding als Sofietje is nog leuker

quilting Jeannet zei

Geweldig Gerda, wat zal dat een mooie quilt worden.

Elisabeth zei

Dit heb je maar weer klaar liggen... ik kijk er naar, laat het door mijn handen gaan en leg het weer weg. Nu kun je zo weer verder! Groetjes Elisabeth

Marijke zei

Prachtig patroon veel plezier met het maken!
groetjes Marijke

Annelein zei

Woorden van een oma in hart en ziel!!!!

Dat blog komt tzt wel af... maar zo... samen met je kleinkind... heerlijk Gerda!

Het borduurpatroon waar ik je laatst van vertelde staat op mijn blog van gisteren....

Zou jij het ook aan Bep willen doorgeven????

Lieve groeten,
Willeke

Unknown zei

Wat een prachtige quilt zeg. ook de kleuren zijn om van te smullen.

Succes metdit project,
Annet

Vlijtige Handjes zei

Er zijn van die dagen dat je maar gewoon toe moet geven. Het was heel leuk om vandaag in de winkel te zijn. Er is nog veel gekwept en geaaid. Wij hebben een heerlijke dag gehad.
Groetjes Anita

Guusje, zei

O wat is dit toch een prachtige quilt ik hoop dat jullie hem aan het eind van het jaar weer doen want ik wil hem ook zo graag maken. En goed dat je met Spfie erop uit bent gegaan het was heerlijk weer, en natuurlijk enorm genieten met z'n tweeen.

Guusje, zei

Ik bedoel natuurlijk Sofie.

Merian zei

Ja, die wedding quilt blijft me trekken. Ik vind hem zo mooi.
We hebben gisteren genoten van ons uitdagje, zowel bij jou als bij Bep.
groetjes en tot een volgende keer.
Merian

Judith zei

Een prachtige quilt, het is dat ik nu echt voldoende onder handen heb....... En het winter-wil-ik-ook-maken-programma-boms-die-we-gaan-doen-komen-er-weer-aan.

Es kijken of ik mij dan ook kan bedwingen. Jij hebt een pracht van een quilt te pakken. Wordt vast prachtig. Tot vrijdag.

Sue-Anne zei

It is definately a beautiful quilt and it is good to get all the prep work done so you can enjoy the stitching. I hope you enjoyed your walk with your grand daughter.

Anoniem zei

Oh wat gaat dat een mooie quilt worden Gerda. Geniet van je heerlijke kleindochter. Groetjes Wilma Oud