maandag 15 september 2014

de "gonnen van Will "......

Ja zo gaat deze quilt heten....want zij showde de quilt op de topdag in Amsterdam en ik was..ehhh..helemaal hoteldebotel....


De gonnetjes hadden mooie prints en de mooie brede rand...waauw !!!!...; 0)

Wat ik voor de rand ging gebruiken wist ik gelijk.....deze beautie..uit de nieuwe collectie van Petra en Nel ....


En thuis in mijn "hamsterkast" lagen vast nog stofjes die voor de gonnen konden worden gebruikt.....


Een paar lapjes kregen een thee badje...:0)


En ik kon niet meer stoppen !!!!
oh oh wat werd ik hier toch blij van...en voor ik het wist...was de top klaar...randen erom..gewoon recht..dat vond ik het mooiste.....



De achterkant was ook zo uitgezocht....


En nu ??........

Is de quilt gedubbeld.....de achterkant heb ik even naar voren geslagen..dit is niet de afwerbies..dan wappert de de hobbs niet zo..en staat het wat netter....


de quilt is ongeveer 1.70 / 1.80.....
Nu nog quilten..het midden om de gonnetjes...en voor de border moet ik nog een mooie rand vinden......

En voor Will....dank je wel voor je heerlijke inspiratie !!!!!!....; 0)

En dan nu aan de slag in huis...want dat is er eerlijk gezegd wel een beetje bij ingeschoten....

Fijne dag......; 0))

22 opmerkingen:

Guusje, zei

Hij is prachtig geworden. Helemaal geweldig.

marianne zei

Had jij de TURBO aanstaan deze week ???
Wat een PLAATJE !!!!!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig, helemaal zo mooi!!!!!

Unknown zei

Hij is prachtig, weer gewerkt met je mijnwerkerslampje ? :)

Liefs Hermien

quilting Jeannet zei

Geweldig Gerda! hoe krijg je het zo snel voor elkaar, prachtige achterkant ook,ik zou haast ook aan de gonnen beginnen, heb er een beetje koudwatervrees voor, want hoe groot zijn deze gonnen nu eigenlijk?

Dientje zei

Wow, deze is ook weer mooi. En snel gemaakt, e-vingers? Ik ben ook wel benieuwd naar de grootte van de gonnen. Fijne dag. Dientje

Supergoof zei

snellejellehenkieHEXAGONNIE!
WOOOOOOOOH voor deze Parijse Gonnen!
En de naam is ook geweldig!
:o)

bep zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Phyllis zei

Gerda, toppie!! Wat een inspiratie, wat een mooie top, wat een snelheid! Ik vind hem prachtig! Net als een paar dames hierboven ben ik ook nieuwsgierig naar de maat van de gonnen, leuk om eens niet van die kleintjes te zien.

Judith zei

De gonnen van will! Wat snel gemaakt, echt onvoorstelbaar! En wat een eer voor will! Enig!

Marijke zei

Geweldig en zo snel wat super mooi geworden!
groetjes van Marijke

Balsemien zei

Zo je zit weer in de trein Gerda: slapen terwijl je gonnetjes aan elkaar zet...
Leuk hoor! En je huis? Ach dat komt wel weer!

Annette zei

Wat leuk en wat snel Gerda!

carina zei


Wauw wat heb je dit snel gemaakt.... Mooi hoor de rand ook prachtig

Sis Voorn zei

Toppie !!!!!

Saskia Smit zei

Supersnel!

Kleine Vingers zei

Mooi hoor! Groetjes

Heleni zei

Oh wat mooi weer, je gonnen.
Die brede rand er langs is echt geweldig. Ik hou ook van brede randen.
Tja, en dan nu quilten hè. ....

quiltsathome zei

Ik heb weer bijgelezen op je blog. En ik vind je Ring of Roses ook erg mooi !
Maar de hexagonnen zijn ook weer erg leuk .

KijkDaarIs zei

****Lieve Dames...de hexagonnen zijn vijf centimeter!!!exl naad..

Ik heb de grootste hexagon gebruikt uit de mallenset..( zie webshop Petra Prins...ze zijn open aan de binnenkant dus hartstikke fijn om motiefjes te zoeken...( zie foto twee...daar ligt de mal op de rand)
Fijne dag !!..;0)
Gerda

@nke zei

Een prachtige hex en super snel gemaakt. Ik zal mijn dagen toch iets anders moeten indelen om aan deze productie te komen. Bedankt voor de inspiratie!

not so zen -quilts in Paris zei

Hoi Gerda, ik zie het nu pas! En ik vind het zo leuk dat die gonnen zo goed terechtgekomen zijn,anders waren ze toch maar in de vergeethoek gekomen.... De gonnen geginnen me weer te jeuken en ik wil er weer een mooie oude quilt voor uitzoeken, met de winter op komst zal dat wel lukken. Groeten uit Parijs met de Eiffeltoren!!