woensdag 15 oktober 2014

mandjes en een klein prinsesje ; 0)))

Het is alweer even geleden dat ik heb geblogd...helemaal in de euforie van de gonnen..kon ik moeilijk switchen....
en nee ik ben nog niet begonnen met quilten....

Wat ik wel heb gedaan.....
een begin gemaakt met scrappen....



Samen dochter lief gaan we af en toe aan de scrap met prachtig papier wel te verstaan....en ook daarin is de keuze reuze....
bij de volgende scrapdag zal ik wat meer foto's maken....

Maar ook ben ik bezig met het maken van mandjes voor  de mandenmakers workshop bij Petra Prins in Zutphen...
grotere mandjes..kleine mandjes..kortom diverse soorten..en dat...wordt dan een quiltje.....we zijn net begonnen en volgende week dinsdag is de tweede bijeenkomst...ook dan zal ik weer foto's maken van het resultaat...hier ben ik nu mee bezig....


Maar iets verderop op tafel ligt heel stilletjes een patroon..en steeds kijk ik er zo schuin naar en maken mijn hersens overuren ; 0)))


The little prince.....zo leuk !!!.....maar dan met wat meer roze..een little princess dus eigenlijk.....
van de week liet ik op fb al wat stofjes zien ..kijk dit ligt klaar....


Heerlijk dat gegraaf in de hamsterkast...
maar ik broed nog even verder...
want dit vind ik ook leuk....


En misschien iets met hello kitty..
ach eerst nog wat mandjes zeg ik dapper....
we zullen zien....ik heb nu lekker een paar dagen vrij...DUS!!!!!!.....; 0))))

25 opmerkingen:

Balsemien zei

Vijf minuten geleden was ik hier en stond er nog een oud blogje. En nu dus een nieuwe.... De kleurtjes voor the little pricess zijn om te snoepen! En de rest ook, kan me voorstellen dat je hersens overuren draaien... En het scrappen, laat je daar nog iets van zien?

@nke zei

Gerda, wat een leuk idee! Snoeperige stofjes ook. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden......

Inge Slaats zei

Leuke mandjes. Ik hou er van. Ik ben nog steeds bezig met die mandjes met een uitgeknipt vierkantje in het midden. Ik werk er slechts af en toe aan omdat er steeds andere nieuwe dingen zijn, die ik dan ook wil. Nu zit ik mIdeeën in de Stonefields , ook te leuk. De prins laat ik aan me voorbijgaan, vind hem wel super, maar geen idee wanneer ik dat zou moeten doen. Jou gaat het vast lukken. Ben benieuwd.

Martine zei

Wat heb je een lieve stofjes klaargelegd.

Martine zei

Wat heb je een lieve stofjes klaargelegd.

Judith zei

Als je eenmaal aan de cirkels gaat beginnen...... Poe he!

quilting Jeannet zei

Oh Gerda.....weet je het wel zeker dat scrappen (lol) ......dan kom je in een verleidelijke wereld die zijn weerga niet kent, wat je zegt, de keuze is reuze, de ene niet leuker dan de andere, net als quilten, maar dan met papier, heerlijk, ik volg je vorderingen op de voet, ben zelf ook gek op die papiertjes, fotootje? Veel plezier de komende dagen.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Oh Gerda, stop met scrappen, ik heb het jaren gedaan, en het is ook zo ontzettend leuk om te doen.
Hele boeken heb ik gemaakt, gewoon te leuk.
Hadden we maar 2 levens he?
Ik weet soms ook niet waar ik beginnen moet hoor……
Veel plezier met alles en vooral met the prince!
Leuk
groetjes
Wietske

sylvia zei

ojee, nog een verslafende hobby erbij!! Je vrije dagen zijn gevuld!! Oh en mandjes, ik ben al jaren flieft op de mandjes, maar ja.........er ligt nog zoveel en ik wil nog zoveel!! Maar ik heb ook dagen vrij, hoor!!!!
Geniet er maar van, liefs, Syl

Unknown zei

Oh Gerda wat super allemaal. Scrappen heb ik gelukkig niks mee hè jaren lang miniaturen en poppenhuizen als hobby te gehad.maar nu volop quilten .
vraagje de little prince verkopen jullie die in Zutphen .? Ik denk dat ik er ook voor ga de dear jaNE is bij na klaar

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
marianne zei

De foto`s beloven veel moois !!!
Leuk om weer wat van je te lezen.:-))

Heleni zei

Die mandjes zijn ook helemaal super Gerda. Ik ben ook eens met mandjes begonnen, allemaal verschillende. Moet ik weer eens oppakken.
De stofjes zijn om te snoepen die je hebt geselecteerd voor de Prince(ss). Ben benieuwd. Het is een prachtig patroon.

Anoniem zei

Het is weer genieten voor mij om te zien wat je aan het maken bent en welke prachtige stofjes je weer gekozen hebt. Heerlijk. Sta je dit jaar in oktober ook weer in Veldhoven? Vorig jaar mocht ik je daar ontmoeten. Groetjes Wilma

marion zei

ik ben heel benieuwd naar je little princess....wat een snoepje.........

quiltsathome zei

Je laat nu wel heel erg leuke stofjes zien voor de Little pincess ! Ik ben benieuwd of je een dezer dagen er al aan gaat beginnnen !

Monica zei

Wat ontzettend veel leuks laat je zien

Dientje zei

Al die verleidingen, er komt geen eind aan, zucht. Het is maar goed dat je van alles klaar hebt liggen voor het geval de verleiding niet te weerstaan is, haha. Begint natuurlijk met: even kijken hoe het wordt, passen de kleuren wel goed bij elkaar. Word vast weer erg mooi.
Groet,
Dientje

marga zei

T'is wat als je met zoveel plezier bezig bent. De mandjes o dat lijkt mij ook wel wat en het plaatje van de quilt in het zakje is ook niet mis. De stofjes heb je al dus ik vraag mij af hoelang het patroon nog in het zakje blijft.
Groeten
Marga

Chris zei

Wat leuk die mandjes workshop! Daar zullen heel wat mandjes gemaakt worden.
Ik zag de little prins al ergens langs komen. Heel apart vind ik hem, en best bewerkelijk lijkt me.
Geniet van je vrije dagen nog met dit mooie weer.

Annelein zei

Normaal heb ik het niet zo op stof...*Ü*... maar dit...

Wat een heerlijke stofverzameling!

Dat wordt een beauty van een princess!!!

carina zei

Ja leuk dat kleine prinsesje. Grappige stofjes! Helemaal des meisjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden!

katrien zei

Leuk je nog eens ontmoet te hebben.

Jane in Cumbria zei

Wat leuk dat je de Prins gaat doen, en dat het een prinsesje wordt. je hebt er al prachtige stofjes voor!

Lida zei

Gaaf allemaal en dan ook de Prince er nog bij, zou je eerst de Hill niet maken? LOL! Groetjes
lida