woensdag 29 juli 2015

Mienke's quiltje.....

Terwijl ik de laatste hexagonnen aan de quilt naai.....moet ik steeds maar denken aan mijn lieve vriendin..die zo graag deze quilt wou maken..en al een klein stukje was begonnen...helaas het mocht niet zo zijn...
Veel te vroeg is ze overleden...onze lieve Mienke...


"Het zijn zo mijn kleuren" zei ze een paar weekjes terug...vooral het tere blauw..en het roze bruin..en ze nam wat lapjes mee...
Ik heb nog wel stofjes voor je zei ik ik zal ze sturen........


Deze quilt zal altijd een herinnering aan haar meedragen...

De vogels ..de bloemen...de bijenkorf...


Maar ook de sterren en het engeltje....



En ook dit plaatje...
onder de paraplu....want ohh wat regende het toen we afscheid van je moesten nemen....


Nu moet er alleen nog een rand om het geheel...om het af te sluiten....

en daar ga ik een mooie voor uit zoeken...!!

Dan is de top van Miss Matty's Parlour af..
maar voor mij is het "Mienke's quiltje"........:0)
Lieve Mienke ik zal je nooit vergeten !!!!!!!
XXX

45 opmerkingen:

Joke zei

Lief..........xxxx

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een verdriet!!!!!

Inge Slaats zei

Wat heb je at mooi gezegd. Ontroerend. Een mooie naam voor deze bijzondere quilt.

Martine zei

Hele mooie naam voor je quilt want Mienke mag idd nooit vergeten worden. Ik vind het nog steeds onwerkelijk.

christine zei

Weer tranen het blijft onbegrijpelijk.
las haar blog elke week net zoals bij jou en vele andere ,, triest! !!

maar de quilt us zo mooi geniet eraan van het is nu jong veel meer waard om haar af tehebben.
liefs Christine

christine zei

Weer tranen het blijft onbegrijpelijk.
las haar blog elke week net zoals bij jou en vele andere ,, triest! !!

maar de quilt us zo mooi geniet eraan van het is nu jong veel meer waard om haar af tehebben.
liefs Christine

Elsbeth zei

Wát mooi Gerda. Ik kende haar niet maar ze zou het vast prachtig gevonden hebben. Veel sterkte xxx

Rita zei

Wat mooi en zo krijgt een quilt plotseling een hele andere betekenis.

quiltingmieke zei

piep , wat een mooi blogje meid, en inderdaad deze klinkt altijd een aandenken zijn aan jouw dierbare vriendin Mienke,
veel te vroeg, veel te jong, nog veel plannen… Laat ons denken dat ze vanop een mooie wolk nee je kijkt hoe jij deze quilt verder afmaakt. Dikke knuffels Mieke

Annelies zei

Een mooi aandenken. Veel sterkte !

Ieke78 zei

Wat een mooi blogje. En wat zul je je vriendin missen. Sterkte met al het verdriet.
dikke knuffel Marieke

Ageeth Dorsman zei

Och, Gerda, wat een mooi blogje over Mienke, zo liefdevol en met mooie herinneringen aan haar. Sterkte met het verwerken van het verlies van je vriendin, en koester de mooie herinneringen, telkens wanneer je dit quiltje ziet,
Groerjes van Ageeth

Heleni zei

Prachtig gezegd Gerda. Veel sterkte gewenst hoor.

Wilma Kuin zei

Mooi geschreven Gerda. Een mooie herinnering aan een lieve schat die nog zoveel plannen had...

AnnekeSK zei

Mooi logje over een prachtig aandenken aan Mienke. Zo veel verdriet. Heel veel sterkte.

quilting Jeannet zei

Heel lief geschreven Gerda, dierbaar quiltje.

Truus zei

Zo zal ze door deze quilt toch altijd een beetje bij jou blijven.
een warme groet en veel kracht voor jou
Truus uit Drenthe

Quilting Moesje zei

Wat mooi en lief ...
Sterkte hoor !

marianne zei

Door mooie ,maar ook tastbare herinneringen zal een dierbare nooit ver weg zijn.
Koester ze.
Sterkte Gerda.XXX

marianne zei

Door mooie ,maar ook tastbare herinneringen zal een dierbare nooit ver weg zijn.
Koester ze.
Sterkte Gerda.XXX

marianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Lida zei

Een mooi aandenken aan een heel lieve vrouw en vriendin! Sterkte,
Lida

carina zei

Mooinlief warm blogje. Ze zal het vast mooi gevonden hebben.

Ineke zei

Oh Gerda, ik kende haar niet, maar dit is zo lief geschreven, het raakte mijn hart. Ik volgde haar al jááááren en zal haar verhalen zo missen hier op het net. Sterkte

Willy zei

Weer even kippenvel Gerda.
Knuffel van mij.

Eelke zei

Mooi blogje mam. Dikke kus ♥♥♥

Anoniem zei

Heel mooi geschreven,het is een mooi aandenken aan Mienke.
Ik kende haar niet persoonlijk ,alleen van haar blogverhalen.
Afgelopen dinsdag heb ik veel aan het afscheid gedacht en hoopte dat het niet zo zou regenen,helaas.
Heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies.
Marja

conny's quilts en creaties zei

Fijn dat deze quilt voor jou herinneringen aan Mienke in zich heeft. Sterkte

Supergoof zei

XXX

MarianneD zei

Mooi gezegd...sterkte Gerda!

Wilma zei

Veel sterkte Gerda! knuf

@nke zei

Quilten is zoveel meer dan alleen een hobby. Dat zagen we maandag wel.......

Chris zei

Dit quiltje zal altijd een dierbare herinnering aan Mienke blijven. Dat is toch ook een hele mooie kant van onze hobby! Liefs en sterkte.

Ina Hummel zei

Heel veel sterkte Gerda, dikke knuff en xxx

Guusje, zei

Al heb ik haar nooit in het echt mogen ontmoeten. Ik volgde haar blog zon 8 jaar en zag in haar verhalen een prachtvrouw met een groot hart. De quilts die ze heeft gemaakt allemaal zo mooi en liefdevol in elkaar gezet. Mooie verhalen over de natuur. Ik zal haar ook erg missen. Ik wens je veel sterkte met het verlies van je lieve vriendin.

Anoniem zei

Ik kende haar niet persoonlijk, maar las enthousiast haar blog over haar leven. Ik genoot er zo van en nu las ik dat ze er niet meer is. Zo in en in triest. En zij verdiende zo'n mooi weer op haar uitvaart, want ze was zo'n natuurmens. Mooi verwoord Gerda. Groetjes Wilma

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Wat een prachtige, ontroerende, speciale, hartverwarmende quilt..... Op de eerste foto is het alsof er een zonnestraal op schijnt xx

jolanda zei

Weer een quilt waar een mooie herinnering aan kleeft. Het is heel erg droevig dat zo'n mooi mens veel te vroeg afscheid moest nemen.

inge zei

ik las tijdens mijn vakantie over haar overlijden, het is zo onwezenlijk. zomaar. ineens. sterkte!

Marga (MarPie) zei

Doe je goed Gerda, op deze manier kan ze nog eens haar armen om je heen slaan.

Groetjes,
Marga♥

quiltsathome zei

Beste Gerda,
Ik vind het ook zo onwerkelijk dat Mienke er zo ineens niet meer is ! Ze maakte zulke prachtige quilts, had zo'n mooi kleurgevoel en schreef zulke mooie blogverhalen ! Daardoor en ook omdat we een paar keer contact hadden over hele persoonlijke dingen vond ik haar zo'n lieve en gevoelige vrouw. Het is ook fijn dat ze niet vergeten wordt. Ik wil je nog veel sterkte wensen. Liefs, Patricia
P.S. Als je ooit hoort dat haar quiltvriendinnen na overleg met haar man en zoon haar quilts gaan afmaken wil ik graag mijn hulp aanbieden. Laat je het me dan aub weten ?

Phebe and Jane zei

Wat een mooie herinnering wordt dit aan een lieve vriending.
Sterkte.
Marian

Marijke zei

Mooie herinnering aan een dierbare vriendin.
groetjes van Marijke

Annelein zei

We moeten maar eens snel bij elkaar komen... Want ook bij jou zie ik zulke leuke dingen voorbij komen...

Dikke knuffel,
Willeke

Corrieneeltje zei

Ik was en ben geschokt door het overlijden van Mienke.
Jouw manier van werken aan deze quilt is een prachtige manier om haar altijd te gedenken en heel troostvol voor jezelf.
Quilts en dekens doen dat! Heel veel sterkte.