zondag 12 februari 2017

Voor het eerst op latten.......

Brrrr vanmorgen was het behoorlijk wit buiten.....


Kleine vogelpootjes in de sneeuw....:0)
Tijd om de lange latten te pakken...


Want er liggen een aantal tops te wachten om gedubbeld te worden....
Om te beginnen...mrs Matty's  Parlour....voor mij Mienke's quilt....


Dubbelen..niet het meest leukste werkje van patchen en quilten...
Maar gisteren zag ik bij  (klik) www.eelke.nu  (doorklikken op de fb pagina) een treffende tekst....namelijk...

The best way to get thinks DONE is to simply BEGIN !!!

DUS..........:0))


En dan kom je al die mooie stofjes weer tegen.....


Met herinneringen aan een lieve vriendin.....


En nu...
........de quilt is gedubbeld..het is even stoeien met de latten maar het ging prima....
Het quilten kan beginnen..... (slik)..:0)

21 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Dacht toch echt even dat je op de lange latten over de Veluwse heuvelen was gegleden Gerda!Dit zijn andere latten, maar wel heel mooi dat dit je zo aan Mienke herinnert, ze was voor mij een inspirerend voorbeeld van een quiltster op het platteland en mis de leuke inspirerende blogjes nog steeds.

Ineke zei

Gerda, wat zal dit een prachtige dierbare quilt worden. Steekje voor steekje, met een lach en een traan. Ik heb haar niet persoonlijk gekend, maar haar verhalen mooi en reacties op mijn blog waren altijd zo lief!
Liefs, Ineke

Dientje zei

Blijft moeilijk te werken aan een quilt met zoveel herinneringen. Maar het is een prachtstuk. Veel succes. Gr. Dientje

christine zei

Het blijft iets onwerkelijk dat ze er niet meer is ..ik heb niks met dieren .Maar zij was altijd een van de eerste om Te vragen hoe het hier ging met de lammeren tijd omdat ze wist dat Ton mijn man ook schapen heeft .
Fijn dat jij zo.n mooie herrindering quilt van haar heb .
Ga lekker doorspitten en je gedachte aan haar laten komen.

@nke zei

........en zo blijft Mienke er voor altijd een beetje bij........

Martine zei

Ik mis Mienke en haar blogjes nog steeds .
Het was zo'n fijn mens.
Lief dat je haar quilt afmaakt.
Gr. Martine

Judith zei

Heel bijzonder hoe dat quilten toch verbinden kan. Mooie lapjes aangevuld met mooie herinneringen.

Annelies zei

Wat een mooie quilt met dierbare herinneringen !

quiltingmieke zei

Piep prachtig meid..zo een quilt vol herinneringen knuf

Kleine Vingers zei

Dubbelen is ook mijn minst favoriete klus, maar als het klaar is kun je wanneer je wilt beginnen met quilten. En bij het quilten genieten van de mooie stofjes en herinneringen. Knuffel

Joke zei

Zo mooi, deze speciale quilt.......

marianne zei

En ieder steekje word met een glimlach gezet.
XX

Ageeth Dorsman zei

Dacht ik toch echt even, dat je op andere latten was gaan staan.... doe dat maar niet, hoor! Veels te gevaarlijk. Maar deze latten van jou vind ik wel interessant, want ik,heb het dus ook nog nooit zo gedaan, dat dubbelen! Gelukkig is het goed gegaan. Wat een prachtige en dierbsre quilt is het! Succes met het quilten...
Groetjes van Ageeth.

Monica zei

Mooie herinnering aan Mienke. Veel succes met doorpitten!
Dat dubbelen met latten ga ik binnenkort ook eens proberen. De latten staan klaar, de top van Jane Austen is klaar, alleen nog een geschikte achterkantstof scoren (minimaal 5m pfff)

Anoniem zei

Heel toepasselijk, dat gezegde met die latten. Nee, ik vind het sandwichen ook het minst leuke van het hele proces. Maar ja, het moet he. Zo prachtig is de top van Mienke geworden en zo onbegrijpelijk dat ze er niet meer is. Succes verder met het doorquilten. Groetjes Wilma

Chris zei

Ik dacht ook echt even dat je op de langlauflatten de hort op ging!
Maar deze latten zijn ook functioneel. Ja, als je dan zo bezig bent, komt je weer al die stofjes èn herinneringen tegen.
En nu sterkte met het doorpitten!

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

En ik al denken dat je ging skieen

Floor zei

Net als anderen dacht ik ook dat je lekker op de lange latten de sneeuw in ging :-)
Maar je quilt dubbelen is ook belangrijk, en nu kan het quilten beginnen. Ook leuk toch?
Gewoon beginnen en dan kan je niet meer stoppen.
Veel plezier en succes.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Ik dacht dat word een leuk blogje over skieen maaar nee helaas.

Gr Janien.

brigitta seinen zei

Oh ik dacht heel even, wat moedig om voor het eerst op lange latten te gaan staan ;) . Maar toen ik verder las dacht ik, oh dit is ook moedig zo'n mooie quilt, met fijne herinneringen van een traan en een lach te dubbelen. Heel veel succes met het quilten.

Grietje vanKempen zei

Heel vaak lees ik nog Mienke haar logjes, dan is het net of is ze nog hier.
En dat is ze eigenlijk ook....want wat in je hart zit, kun je nooit verliezen.
Wat een voorrecht dat je haar quilt mag afmaken.