zaterdag 4 april 2020

Waar ben ik zoal mee bezig....

Nou nou....dat is lang geleden..🤔
Maar....hier ben ik weer...soms gebeurt er zoveel dat je even....nou eh niet....
En dan lees ik dat José mijn verhaaltjes mist....nou dat was het startschot...dank je wel José!!! 😊❤

Dan begin ik maar met.?.
De antieke quilt van Christopher Wilson-Tate
Mary Giggs 1812 Quilt
www.petraprinspatchwork.com     (voor als je het patroon ook zou willen..😊)


Lekker scrappy daar hou ik van...ik maak het met Dutch Heritage stoffen...
De kleuren de printjes..ik hou ervan..
Zoals jullie misschien nog wel weten...heb ik veel dienblaadjes..😄 nou die komen weer goed van pas....
Eerst...tekenen..

Dan natuurlijk knippen...en dan hoppa op het dienblaadje....
Een voor...licht...


En één voor donkere stofjes...


Want niks is heerlijker dan dat je zo kan pakken..

Dan uitleggen...



En vast naaien....ik maak een soort van blokken of stroken dan kan ik beter de
kleurverdeling zien...

En voor je het weet heb je al een leuk lappie....😊


Nu eerst weer tekenen en knippen want de dienblaadjes raken leeg.....



Nou dat was weer wennen..ik zou bijna niet meer weten hoe het moest..😂😂 
Maar wel weer leuk!!!

Pas goed opjezef en op de mensen om je heen..het is een rare tijd ❤



18 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk om weer wat van je te zien en lezen ,jullie ook sterkte in deze rare tijd.

Groetjes José.

KijkDaarIs zei

Jij bedankt voor het zetje José...❤

Judith zei

Nou super goed gelukt hoor! Sterker nog, jij hebt wel de knop gevonden zodat je kunt reageren op een reactie. Dat is mij nog nooit gelukt. Gezellig dat je er weer bent. Ik hoop dat we over niet al te lang weer samen in ons sjoppie staan, veel te gezellig.

Marianne zei

Fijn dat je weer blogt. Ik had ze ook gemist!

Anoniem zei

Wat een verassing dat je op je blog bent ! Juist in deze tijd is het fijn dat je verteld !!
En waar je mee bezig bent is prachtig , kan me voorstellen dat je daar de uren mee kan
volmaken .

In afwachting van je volgend blogje
veel quiltgroetjes van Margot

marianne zei

Hallo Gerda,leuk om weer een blogje van je te lezen.
En zoals vanouds laat je weer iets geweldigs moois zien.Effe genieten bij zien vd plaatjes.En nou niet meer zo lang wegblijven,hebben je gemist .XX

Annelies zei

Zo fijn weer bij je te lezen en te genieten van je lapjes. Pas goed op jezelf !

Wilma zei

Geweldig wat een mooi "lappie"
Effe serieus, wauw Gerda!

Annemiek zei

Nou ja zeg, kijk daar is! ze is er weer, wat gezellig Gerda. Lekkwr bezig dat kon ik al zien op FB. Maar op het blog komt het toch wat beter uit. Fijne zondag.

Coby Breitner zei

Nou zeker gezellig weer een blogje. Ik merk dat meer mensen weer gaan bloggen.
Ik ben geen slaper dus elke ochtend heel heel vroeg kijk ik wie er weer blogjes geschreven hebben, bakkie erbij mmm
Prachtig met de dutch heritage.

betty prins zei

Oh wat superleuk al dit moois weer te zien van jou en het stimuleert echt om jouw mooie antieke te zien..Weet dat ik ook al heel ver ben met een soortgelijke top, maar die belandde in de kast omdat ik niet meer wist 'hoenuverder'..ga hem toch maar eens te voorschijn halen..zo zie je maar..we hebben elkaar nodig..

Kleine Vingers zei

Wat wordt dat leuk, zou er zo mee willen beginnen... maar de stoffen die eraan komen van die Welsh quilt lijken me ook superleuk. En ik heb nog zoveel liggen. Straks in de zon mijn boeken over Welsh quilts maar eens doorbladeren en kijken hoelang de wilskracht om niets te bestellen stand houd. Groeten Aurora

wilma oud zei

Zo fijn weer wat van jou te zien en te horen. Succes ermee. Groetjes Wilma

christine zei

Hoi.Gerda wat heerlijk weer een blogje telezen . Het is weer een super leuke quilt zoveel stofjes van het een of ander kan er in . He heb een flinke lap alweer wat gaan jullie toch hard . Ik geniet hier zo van. Gezellig dat je er weer bent.

Willy zei

Dat is echt lang geleden Gerda. Ik kon me al niet voorstellen dat je niet meer met lapjes aan het werk was. Fijn om weer te zien waarmee je bezig bent. Groetjes,

Dientje zei

Leuk om weer wat van je te lezen. Groet, Dientje

Betsy's Quilt Blog zei

Leuk om weer wat van je te lezen. En je stofkeuze is mooi!
Nu in deze periode is het een leuke afleiding om een blogje te lezen.

Phyllis zei

Wat enig, weer een blogpost! En dan nog zo'n mooie! Wat een enig project, ik heb deze quilt al op meerdere plekken zo lang staan bewonderen, wat leuk dat er een patroon van gemaakt is. Heel veel plezier met dit project.