donderdag 25 juni 2020

Hoe soms iets begint....

Een tijdje terug speelde ik wat met stofjes op mijn werk...nou is dat niet zo gek als je in een quiltwinkel werkt....het kwam eigenlijk door de pastorale...een mooie toille....(die ikzelf al eens van een lieve quiltvriendin had gekregen en thuis nog geduldig lag te wachten op...)....en de folklore randenstof....wat lapjes erbij...


En ziedaar het begin.........
Met in het achterhoofd dit mallensetje....




Werd er al snel geknipt...



Hexagonnen "what else"..😊
Stofje hier ..dat stofje daar...malletje erop.....tekenen...en knippen maar...


En voor je het weet zijn er een paar klaar....




Ik maak er negen....dacht ik nog....😂


Spelde ze op mijn design wall  ...euhhhh...doe er toch maar twaalf ..net iets leuker..


Nou het zijn er zestien geworden...🤣🤣



Het roze stofje met bloemetje is uit de laatste collactie van Di Ford....❤

Net als de groene die de ster vormt....en de roze aan de buitenkant van het volgende  blok..


De stofjes voor de vierkantjes tussen de grote hexagonnen liggen klaar...ik denk dat ik het vierkantje verdeel in driehoekjes.....
En dan van deze stofjes....


De foto is gemaakt met de lamp aan...ze zijn een beetje of white met een zwart kriebeltje...
En dan dit als rand....🤔


De folklore....
MAAR...het kan ook maar zo weer anders worden als ik ermee bezig ben..we zullen zien...
De hexagon blokken zijn ongeveer25cm...
He heerlijk morgen ga ik er weer mee aan de slag....verheug me erop...
Voor straks slaap lekker 😴

(P.s. de malletjes.....de stoffen ........(veel ..niet allemaal want er komt ook uit mijn eigen privé voorraad)... ..zijn verkrijgbaar bij Petra Prins in Zutphen  waar morgen en zaterdag het nog vijf fq halen vier betalen is.)

11 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Prachtig ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Annemiek zei

Veel plezier met het afronden. Goede keuze de driehoekjes. :-)

marianne zei

Dit gaat heeeeelllll mooi worden,is het ook al.!!!!!!😁😁

Kleine Vingers zei

Hartstikke leuke blokken, je gaat weer als een speer

Anoniem zei

Heerlijke afleiding met mooie stofjes iets creëeren , je denkt nu niet meer aan die verzengende hitte .
Ben benieuwd naar het vervolg.

Gr José.

Marian zei

Ik zag je prachtige blokken op face-book en ik viel er ook meteen voor, zo leuk. De mallen heb ik vanmorgen samen met de pastorale stof binnengekregen. Ondanks dat ik vandaag oppasoma ben... even niet opvoedkundig bezig. Kleindochter haar tablet gegeven kan ik even lekker de stofjes voor het eerste blok opzoeken en knippen. ;-)
Je uitgezochte stofjes zijn zo mooi, geweldige blokken zijn het. Nu zie ik ook waar de vierkante mal voor nodig is, zag het zo gauw niet :-).

Annelies zei

Wat een leuke blokken Gerda !!

@nke zei

En in het echt zijn ze nòg verleidelijker 😍

Dientje zei

Prachtig geworden. Wat een mooie bestemming voor de prachtige stof. Groet, Dientje

Annemieke zei

Prachtig project!
Leuk al je projecten op Instagram te zien. Super mooie quilts, blokken en stoffen komen er langs!
Dus ging ik je volgen want was er net voor het eerst;)
Groetjes Annemieke

Annemiek...Didam... zei

Heel mooi allemaal Gerda.
Leuk om mee te kijken...
Dank je wel...fijne zondag...je zult vast wel weer draadtje wegwerken vandaag....groetjes....Annemiek.